Menu

FAQ

W tej rubryce staraliśmy się zebrać wszystkie pytania i odpowiedzi dotyczące naszych metod płatności i rodzajów przesyłek oraz ochrony danych i obsługi strony internetowej. Znaleźć można tu także odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące samych produktów i ich działania.

  • Pytania ogólne
  • Pytania dotyczące form płatności
    • Z jakich form płatności można skorzystać jako klient sklepu RAMEDER?

      W naszym sklepie można dokonać zapłaty za pobraniem, kartą kredytową (VISA/Mastercard), przez PayPal iprzelewem natychmiastowym osobistym.

    • Co oznacza płatność za pobraniem?

      W przypadku zamówienia towaru z opcją zapłaty za pobraniem należność jest pobierana w chwili dostarczenia towaru do klienta.

    • Co oznacza płatność kartą kredytową?

      W naszym sklepie można zapłacić za towar kartą Visa lub Master/Eurocard. W tym celu należy podać numer karty kredytowej, datę jej ważności oraz kod zabezpieczający karty. Przekazanie danych odbywa się bezpieczną, szyfrowaną metodą.

    • Czym jest PayPal?

      PayPal to system płatności internetowych umożliwiający szybkie i łatwe dokonywanie płatności za towary zakupione drogą internetową, na eBayu, jak i w innych sklepach internetowych. PayPal ma obecnie ponad 100 milionów użytkowników. Zachęcamy do skorzystania z możliwości, jakie daje rejestracja w systemie PayPal. Płatność przez PayPal odbywa się wygodnie zaledwie kilkoma kliknięciami. Sprzedawca otrzymuje środki już chwilę po dokonaniu płatności. Odbiorca przekazu nie otrzymuje numeru konta czy karty kredytowej.

    • Dlaczego stawiamy na PayPal?

      Najważniejszy dla nas jest klient, dlatego stale optymalizujemy sposób, w jaki przebiega transakcja. Płatności PayPal wprowadziliśmy właśnie po to, aby uczynić zakupy jeszcze prostszymi i bardziej przejrzystymi. Postawiliśmy na PayPal ze względu na to, że integruje w sobie najpopularniejsze metody płatności, a także aby wykorzystać doświadczenie tego mającego już 5 milionów użytkowników w Niemczech systemu.

    • Jak zarejestrować się w systemie PayPal?

      W procesie zakupów pojawi się pytanie, czy chce się dokonać zapłaty za zakupy przez PayPal, czy może zarejestrować się jako nowy użytkownik klikając na przycisk „Zarejestruj się teraz” po prawej stronie. Link prowadzi bezpośrednio do panelu rejestracji systemu PayPal. Rejestracja jest oczywiście bezpłatna.

    • Jakie metody płatności udostępnia PayPal?

      Wpłata na konto PayPal jest możliwa wszystkimi najpopularniejszymi metodami: polecenie zapłaty, karta kredytowa, Giropay oraz zasilenie konta z góry. Polecenie zapłaty to obecnie najpopularniejsza metoda płatności wśród kupujących drogą internetową. Karta kredytowa jest szczególnie popularna wśród klientów z zagranicy, ale zdobywa zwolenników także i w Niemczech. Płatność środkami z zasilenia konta jest pokrywana ze środków wpłaconych z góry na konto PayPal. Do konta w swoim banku można przejść bezpośrednio z panelu w systemie PayPal.

  • Pytania dotyczące przesyłki
    • Który przewoźnik dostarczy przesyłkę?

      Dostawy są realizowane przez UPS, GLS lub DPD.

    • Jaki jest przewidywany czas dostawy?

      Produkty bieżąco dostępne dostarczamy standardową przesyłką w ciągu 2-3 dni roboczych za pośrednictwem UPS, GLS lub DPD.

    • Co oznacza rodzaj przesyłki standardowa wysyłka?

      Przesyłka standardowa wysyłka oznacza dostawę w ciągu 2-3 dni roboczych za pośrednictwem UPS, GLS lub DPD.

    • Jak dowiedzieć się, czy produkt jest dostępny?

      Dostępność produktów wyświetla się w opisie danego artykułu oraz w widoku listy.

      zielony – dostępny od ręki
      żółty – czas realizacji nieznany
      żółty/zielony – dostawa w ciągu 2-3 dni
      czerwony – niedostępny

    • Jakie są koszty przesyłki?

      Koszty przesyłki są zależne od wybranej metody płatności, wagi przesyłki oraz kraju docelowego. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Koszty przesyłki” w dziale „Serwis”.

    • Czy mogę podać inny adres dostawy?

      Tak. Istnieje możliwość dostarczenia przesyłki na inny adres niż podany podczas rejestracji. Zarejestrowany użytkownik może zdefiniować maksymalnie 6 różnych adresów dostawy w panelu „Moje konto”.

    • Czy mogę zmienić adres dostawy?

      Tak. W panelu „Moje konto” w każdej chwili można zmienić adres dostawy, klikając przycisk „Zmień adres”. Usunięcie adresu jest możliwe przyciskiem „Usuń adres”.

    • Czy można zdefiniować standardowy adres dostawy?

      Tak. W panelu „Moje konto” przyciskiem „Zdefiniuj jako standardowy adres dostawy” można zdefiniować jeden w wybranych adresów dostawy jako standardowy.

    • Czy można wyszukać wcześniejsze zamówienie według numeru zamówienia?

      Tak. W panelu „Moje konto” w zakładce „Moje zamówienia” istnieje możliwość wyszukiwania według numeru zamówienia. Można także wyświetlić zamówienia z wybranego okresu czasu lub ostatnie 5, 10, 25 lub 50 zamówień.

    • Co zrobić, jeśli przesyłka dotarła uszkodzona?

      Uszkodzoną przesyłkę należy koniecznie bezzwłocznie zgłosić do nas, abyśmy mogli złożyć reklamację u przewoźnika. W przypadku, gdyby towar dotarł uszkodzony lub niekompletny, doślemy brakujące lub uszkodzone artykuły lub wymienimy całą przesyłkę. Bardzo pomocne są zdjęcia uszkodzonej przesyłki, które można przesłać do nas drogą mailową.
      Prosimy o nieprzyjmowanie przesyłki, jeśli nosi ona wyraźne ślady uszkodzenia w transporcie, tzn. jeśli przesyłka jest uszkodzona na zewnątrz.

    • Czy mogę zwrócić zamówiony przez pomyłkę towar?

      Każdy produkt można zwrócić bez ograniczeń i bez podania przyczyny w ciągu miesiąca od otrzymania przesyłki. Szczegółowe informacje dotyczące zwrotów znajdują się w naszych Ogólnych warunkach handlowych.

    • Czy mogę zmienić swoje hasło?

      Tak. W panelu „Moje konto” istnieje możliwość zmiany hasła. Warunkiem jest uprzednie zalogowanie się do konta.

    • Czy wybranie warunków płatności i przesyłki oznacza, że zamówienie jest ukończone?

      Nie. Zanim proces zostanie ukończony, wyświetli się karta podsumowania zawierająca raz jeszcze dane zamawiającego, dane do faktury, ewentualny inny adres dostawy, wybrane opcje płatności i przesyłki oraz listę produktów w koszyku. Oprócz tego wyświetlą się raz jeszcze koszty przesyłki i ewentualne dopłaty za przesyłkę ekspresową. Dopiero po kliknięciu przycisku „Zamów” zamówienie trafia do nas do realizacji.

    • Czy otrzymuje się mailowe potwierdzenie złożonego zamówienia?

      Tak. Po otrzymaniu przez nas zamówienia, wysyłamy wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Kolejną wiadomość wysyłamy w chwili, gdy zamówienie zostanie skompletowane i przygotowane do wysyłki.

    • Czy można śledzić przesyłkę w Internecie?

      Tak. Po zalogowaniu się, w panelu „Moje konto” istnieje możliwość sprawdzenia aktualnego statusu zamówienia. Jeśli zamówienie ma status „Wysłane”, istnieje możliwość śledzenia przesyłki. Aby sprawdzić status przesyłki, należy kliknąć zakładkę „Szczegóły”.

    • Co się stanie, jeśli termin dostawy przedłuży się?

      W takim wypadku wysyłamy wiadomość drogą mailową. Jeśli czas dostawy jest za długi, można anulować zamówienie.

    • Czy RAMEDER wysyła przesyłki za granicę?

      Aktualnie dostarczamy przesyłki do następujących krajów europejskich: Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Luksemburg, Austria, Polska, Portugalia, Szwecja, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy i Węgry.

      Koszty przesyłki w przypadku wysyłki do jednego z tych krajów są ustalane indywidualnie. Koszt przesyłki zależy zawsze od wagi i gabarytów przesyłki. Aby przygotować indywidualną ofertę, potrzebujemy informacji, które produkty z naszej oferty mają być zamówione oraz adres dostawy przesyłki.

      W takiej sytuacji prosimy o skontaktowanie się z nami drogą mailową (info@hakihol.pl ) W odpowiedzi prześlemy dokładną ofertę. Akceptowane formy płatności to przedpłata na konto oraz karta kredytowa (Visa lub Master/Eurocard).

  • Pytania dotyczące ochrony danych
    • Czy newsletter firmy RAMEDER będzie automatycznie dostarczany?

      Nie. W panelu „Moje konto” w zakładce „Dane rejestracji” można zapisać się na subskrypcję naszego newslettera lub z niej zrezygnować, jeśli nie chce się go już otrzymywać. Do subskrypcji wymagane jest podanie adresu e-mail

    • Czy moje dane osobowe są chronione?

      Tak. Dla firmy RAMEDER bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego bardzo dużą wagę przywiązujemy do ochrony danych osobowych klientów. Udostępnione przez nich dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji zamówień oraz by umożliwić przyjemne dokonywane zakupów.

    • Jak chronione są dane osobowe?

      Aby przyjąć np. zamówienie, potrzebujemy takie dane klienta, jak imię i nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, ewentualnie numer karty kredytowej, datę jej ważności oraz kod zabezpieczający karty. Dzięki tym danym możemy zrealizować zamówienie oraz informować klienta o aktualnym statusie zamówienia drogą mailową lub w nagłym przypadku telefonicznie.

      Na życzenie możemy utworzyć na bazie tych danych stałe konto użytkownika. Rejestracja konta użytkownika umożliwia szybkie i łatwe składanie kolejnych zamówień. W przypadku udziału w losowaniu lub innej promocji imię i nazwisko, adres i ewentualnie adres mailowy są potrzebne, aby skontaktować się ze zwycięzcą w razie wygranej.

      Jeśli w celu ulepszenia oferowanej przez nas obsługi klienta lub z przyczyn technicznych firma RAMEDER dokonuje przetwarzania danych, gwarantujemy pełne zachowanie zasad dotyczących ochrony danych.

    • Co dzieje się z danymi?

      Firma RAMEDER nie przekazuje informacji innym podmiotom, z wyjątkiem firm, którym powierzamy przesyłkę oraz innych firm uczestniczących w procesie sprzedaży.

    • Jak RAMEDER chroni transmisję danych klientów?

      Używamy bezpiecznego protokołu transmisji danych, tzw. „Secure Cocket Layer” (SSL), ze standardowym szyfrowaniem 128-bitowym, aby chronić dane i informacje dotyczące klienta. Wszystkie dane przekazywane tą drogą przed przesłaniem do nas zostają zaszyfrowane.

      Podczas zapisu w formie kodu wrażliwych danych, takich jak imię i nazwisko, adres, numer karty kredytowej lub numer konta, nasze oprogramowanie serwera bezpieczeństwa zaszyfrowuje je. Dzięki temu dane lub informacje nie mogą być odczytane przez osoby nieuprawnione. Istnieje możliwość usunięcia konta użytkownika poprzez wysłanie odpowiedniego żądania drogą mailową do naszej obsługi klienta.

    • Co to są pliki Cookies?

      Cookies (ciasteczka) to pliki inicjalizujące przeglądarki internetowej. Służą one jako oznaczenie, dzięki któremu centralny komputer (serwer) może rozpoznać, że dany użytkownik odwiedzał już stronę. W ten sposób Cookies ułatwiają identyfikację użytkowników i eliminują konieczność wielokrotnego logowania się. Aby usunąć pliki Cookies, należy w systemie operacyjnym odnaleźć i usunąć katalog z plikami Cookies o nazwie RAMEDER.

    • Czy otrzymam gwarancję na produkty zakupione w sklepie RAMEDER?

      Każdy produkt zakupiony przez klienta prywatnego jest objęty oczywiście ustawową rękojmią przez okres 2 lat.

  • Pytania dotyczące produktów i ich działania
    • Jaki bagażnik na rowery można zastosować w przypadku kuli haka z aluminium?

      Na hak z aluminium można montować wszystkie bagażniki na rowery firm MFT, Thule oraz Cykell.

    • W jakich pojazdach można zastosować zaczep sworzniowy?

      Z chęcią pomożemy ustalić, czy dana belka holownicza umożliwia zamocowanie zaczepu sworzniowego. W tym celu potrzebne będą następujące dane: producent, kod producenta oraz znak kontrolny z tabliczki znamionowej belki holowniczej.

    • Jakie rodzaje bagażników na rowery firma RAMEDER ma w swojej ofercie?

      Oferujemy bagażniki na rowery montowane na hak holowniczy, bagażnik dachowy lub na klapie bagażnika. W zależności od modelu, bagażnik umożliwia przewożenie od 1 do 4 rowerów.

    • O czym należy pamiętać przy zakupie bagażnika na rowery montowanego na hak holowniczy?

      Należy sprawdzić, jaki jest maksymalny nacisk na hak posiadanego haka holowniczego oraz jaki jest nacisk wybranego bagażnika na rowery. Parametry te można znaleźć w opisie artykułu oraz w instrukcji montażu. Nie należy przekraczać dopuszczalnej wartości nacisku na hak dla danego haka holowniczego.

      Przykład: Posiadając hak holowniczy o dopuszczalnym nacisku na hak 75 kg, dokupujemy bagażnik na rowery o masie własnej 17 kg. Masa rowerów przewożonych na bagażniku na rowery nie może przekroczyć 58 kg (nacisk na hak – masa bagażnika na rowery).

      Oferujemy również bagażniki na rowery z mechanizmem odchylania. Są one wyposażone w funkcję odchylania bagażnika na rowery wraz z rowerami do dołu. W większości modeli samochodów umożliwia to dostęp do bagażnika.

      Oprócz tego wiele bagażników na rowery wymaga minimalnej wartości D haka holowniczego. Wartość D haka holowniczego można odczytać z instrukcji obsługi lub tabliczki znamionowej.

    • O czym należy pamiętać przy zakupie bagażnika na rowery montowanego na klapie bagażnika?

      Do wielu modeli vanów, kombi i hatchbacków oferujemy bagażniki na rowery montowane na klapie bagażnika. Czy dany bagażnik na rowery pasuje także do danego modelu samochodu, można sprawdzić w instrukcji montażu lub liście zaleceń w opisie produktu w punkcie „Instrukcje montażu”. Podczas przewożenia rowerów na klapie bagażnika nie mogą być zasłonięte tylne światła pojazdu. Jeśli dany model bagażnika zasłania 3. światło stop, posiadamy w naszej ofercie dodatkowe 3. światło stop do bagażników na rowery.

    • O czym należy pamiętać przy zakupie bagażnika na rowery montowanego na dachu?

      Należy sprawdzić, do jakich bagażników dachowych (profil czworokątny czy profil aluminiowy) i o jakich wymiarach (szerokość, wysokość) pasuje dany bagażnik na rowery. Oprócz tego należy sprawdzić, czy nie jest przekroczone maksymalne obciążenie bagażnika dachowego oraz podane w instrukcji obsługi maksymalne obciążenie dachu.

    • Jakim ciężarem mogę obciążyć swój bagażnik dachowy?

      Maksymalna nośność bagażnika dachowego jest podana w opisie produktu. Oprócz tego dla danego samochodu w jego instrukcji obsługi jest określone maksymalne obciążenie dachu. Nie należy przekraczać maksymalnego obciążenia dachu dla danego samochodu.

    • Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie boksu dachowego?

      Jeśli w samochodzie zamontowany jest już bagażnik dachowy (profil czworokątny lub profil aluminiowy), należy sprawdzić, jaką ma wysokość i szerokość. Oprócz tego należy sprawdzić, jaki jest maksymalny dopuszczalny odstęp pomiędzy bagażnikami dachowymi mocowanymi na dachu.

      Na podstawie danych w specyfikacji boksu dachowego można sprawdzić, czy wybrany box pasuje do danego bagażnika dachowego. Można je znaleźć w opisie produktu pod linkiem „Specyfikacja”.

      W przypadku zamawiania bagażnika dachowego lub boxu dachowego z naszej oferty, szerokość i wysokość bagażnika dachowego znaleźć można również w specyfikacji produktu w opisie pod linkiem „Specyfikacja”.

    • Czy można używać haka holowniczego, jeśli tył samochodu został uszkodzony?

      Po wypadku, wskutek którego doszło do uszkodzenia tylnej części samochodu z hakiem holowniczym, istnieje podejrzenie, że hak holowniczy został wygięty lub powstały na nim pęknięcia. Dlatego z uwagi na to, że taki hak holowniczy nie gwarantuje bezpieczeństwa, po wypadku należy zamontować nowy hak holowniczy.

    • Nie działają tylne kierunkowskazy na samochodzie i na przyczepie?

      Jeśli przy zamontowanym zestawie elektrycznym Top Tronic występuje taka awaria, przyczyną jest z reguły brak zasilania prądem ciągłym na dodatkowym przekaźniku. Należy sprawdzić przekaźnik. Jeśli na dodatkowym przekaźniku jest zasilanie prądem ciągłym, należy skontaktować się z nami telefonicznie. Pracownicy naszej infolinii technicznej pomogą rozwiązać problem.

    • W komplecie posiadanego zestawu elektrycznego nie można znaleźć kontrolki C2?

      W komplecie przekaźnikowego zestawu elektrycznego z reguły znajduje się kontrolka. Jeśli brak jej w komplecie, należy skontaktować się z nami telefonicznie, abyśmy dosłali brakującą kontrolkę.

      W zestawach Top Tronic oraz z magistralą danych kontrolka C2 jest niepotrzebna. Z tego względu nie ma jej w komplecie.

    • Co zrobić, jeśli sterownik zestawu elektrycznego buczy?

      Należy sprawdzić, czy przyczepa jest wyposażona w tylne światło przeciwmgielne, ponieważ sterownik rozpoznaje przyczepę po tylnym świetle przeciwmgielnym. Jeśli przyczepa go nie ma, należy je zamontować.

    • Co zrobić, jeśli podczas badania instalacji elektrycznej tester diodowy miga różnymi kolorami?

      Tester diodowy nie nadaje się do kontroli ze względu na zbyt małe obciążenie. Tester musi być przystosowany do obciążenia mocą 21 W. W razie potrzeby oferujemy naszą listwę ze światłami.

    • Czy sklep RAMEDER oferuje zestawy elektryczne do samochodów importowanych z USA?

      Ze względu na różnice w centralnych modułach elektrycznych oraz amerykański typ świateł nie oferujemy takich zestawów.

    • Jaki jest wymagany odstęp (wolna przestrzeń) między drążkiem kuli a zderzakiem?

      Odstęp między zderzakiem a środkiem kuli musi wynosić 6,5 cm. Wysokość od ziemi od środka kuli musi wynosić od 35 do 42 cm przy obciążonym pojeździe.