Menu

Terminologia fachova

Ponieważ tematyka haków holowniczych, zestawów elektrycznych, boksów dachowych i bagażników na rowery jest bardzo skomplikowana, jako pomoc przygotowaliśmy objaśnienia najważniejszych terminów fachowych.

Tabela Zawartość

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Leksykon terminów technicznych

0-9
  • 7-biegunowy
    7-biegunowy
    Zestaw elektryczny 7-biegunowy stosuje się zwykle do małych przyczep towarowych. Podłączenie światła cofania jest niemożliwe.
    7-biegunowy
    7-biegunowy
    Zestaw elektryczny 7-biegunowy stosuje się zwykle do małych przyczep towarowych. Podłączenie światła cofania jest niemożliwe.
  • 13-biegunowy
    13-biegunowy
    Zestaw elektryczny 13-biegunowy jest wymagany w przypadku wielu nowych przyczep (z fabrycznie zamontowanym światłem cofania). Ten typ zestawu elektrycznego daje niemal nieograniczone możliwości. Umożliwia sprzęganie bagażników na rowery, przyczep kempingowych, a z adapterem 7-biegunowym także małych przyczep towarowych. Dodatkowo, przy zastosowaniu zestawu przedłużającego do prądu ciągłego i masy, istnieje możliwość korzystania z oświetlenia wewnątrz przyczepy do przewozu koni lub lodówki w przyczepie kempingowej.
    13-biegunowy
    13-biegunowy
    Zestaw elektryczny 13-biegunowy jest wymagany w przypadku wielu nowych przyczep (z fabrycznie zamontowanym światłem cofania). Ten typ zestawu elektrycznego daje niemal nieograniczone możliwości. Umożliwia sprzęganie bagażników na rowery, przyczep kempingowych, a z adapterem 7-biegunowym także małych przyczep towarowych. Dodatkowo, przy zastosowaniu zestawu przedłużającego do prądu ciągłego i masy, istnieje możliwość korzystania z oświetlenia wewnątrz przyczepy do przewozu koni lub lodówki w przyczepie kempingowej.
A
  • Adapter
    Adapter
    Adapter jest potrzebny, jeśli mając 13-biegunowy zestaw elektryczny chce się pociągnąć 7-biegunową przyczepę. Wtedy potrzebny jest adapter z 13 na 7.

    Istnieją też adaptery z 7 na 13. Należy jednak pamiętać, że adapter zmienia tylko kształt złącza wtykowego, a nie jego funkcję. Oznacza to np., że funkcja światła wstecznego na przyczepie nie zostaje aktywowana.
    Adapter
    Adapter
    Adapter jest potrzebny, jeśli mając 13-biegunowy zestaw elektryczny chce się pociągnąć 7-biegunową przyczepę. Wtedy potrzebny jest adapter z 13 na 7.

    Istnieją też adaptery z 7 na 13. Należy jednak pamiętać, że adapter zmienia tylko kształt złącza wtykowego, a nie jego funkcję. Oznacza to np., że funkcja światła wstecznego na przyczepie nie zostaje aktywowana.
  • Adapter do rowków teowych
    Adapter do rowków teowych
    Adaptery do rowków teowych są przeznaczone wyłącznie do profili z szyn aluminiowych. Specjalne adaptery do rowków teowych są dostarczane razem z boksem lub można je zamówić dodatkowo.
    Adapter do rowków teowych
    Adapter do rowków teowych
    Adaptery do rowków teowych są przeznaczone wyłącznie do profili z szyn aluminiowych. Specjalne adaptery do rowków teowych są dostarczane razem z boksem lub można je zamówić dodatkowo.
  • Aktywacja
    Aktywacja
    Aktywacja oznacza, że aby móc korzystać ze wszystkich funkcji zestawu elektrycznego, należy go aktywować. Z reguły można to zrobić bez problemu testerem diagnostycznym w każdym specjalistycznym warsztacie. Z reguły takie funkcje, jak tylne światło przeciwmgielne lub wyłączenie czujników parkowania wymagają uprzedniej aktywacji.
    Aktywacja
    Aktywacja
    Aktywacja oznacza, że aby móc korzystać ze wszystkich funkcji zestawu elektrycznego, należy go aktywować. Z reguły można to zrobić bez problemu testerem diagnostycznym w każdym specjalistycznym warsztacie. Z reguły takie funkcje, jak tylne światło przeciwmgielne lub wyłączenie czujników parkowania wymagają uprzedniej aktywacji.
  • Amerykańskie światła
    Amerykańskie światła
    W pojazdach z amerykańskim układem świateł tylny kierunkowskaz i światło stop znajdują się w jednej obudowie i mają jedną żarówkę. Kierunkowskazy migają na czerwono.
    Amerykańskie światła
    Amerykańskie światła
    W pojazdach z amerykańskim układem świateł tylny kierunkowskaz i światło stop znajdują się w jednej obudowie i mają jedną żarówkę. Kierunkowskazy migają na czerwono.
B
  • Bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy to belki montowane na dachu, do których mocuje się boks dachowy. W zależności od typu pojazdu istnieją różne systemy montażu bagażnika dachowego. Do bagażnika dachowego mocuje się następnie sam boks dachowy. Bagażnik dachowy jest niezbędny do zamontowania boksu dachowego.
    Bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy to belki montowane na dachu, do których mocuje się boks dachowy. W zależności od typu pojazdu istnieją różne systemy montażu bagażnika dachowego. Do bagażnika dachowego mocuje się następnie sam boks dachowy. Bagażnik dachowy jest niezbędny do zamontowania boksu dachowego.
  • Belka holownicza
    Belka holownicza
    Belka holownicza to szczególna forma haka holowniczego, w której zamiast kuli haka stosowana jest kula kołnierzowa. Belki holownicze mogą być wyposażone w różne haki kołnierzowe. W przypadku samochodów dostawczych zaleca się ten rodzaj haka, gdyż dzięki zróżnicowanym kulom kołnierzowym można optymalnie wybrać jego wysokość.
    Belka holownicza
    Belka holownicza
    Belka holownicza to szczególna forma haka holowniczego, w której zamiast kuli haka stosowana jest kula kołnierzowa. Belki holownicze mogą być wyposażone w różne haki kołnierzowe. W przypadku samochodów dostawczych zaleca się ten rodzaj haka, gdyż dzięki zróżnicowanym kulom kołnierzowym można optymalnie wybrać jego wysokość.
  • Belka zderzaka
    Belka zderzaka
    Belka zderzaka jest montowana pod zderzakiem w celu jego wzmocnienia. W niektórych modelach jest też niezbędna do zamocowania haka holowniczego i zderzaka. Belka zderzaka jest niezbędna tylko w niektórych modelach samochodów lub do niektórych haków holowniczych. Jeśli tak będzie w konkretnym przypadku, belka zderzaka wyświetli się wśród akcesoriów do danego haka holowniczego.
    Belka zderzaka
    Belka zderzaka
    Belka zderzaka jest montowana pod zderzakiem w celu jego wzmocnienia. W niektórych modelach jest też niezbędna do zamocowania haka holowniczego i zderzaka. Belka zderzaka jest niezbędna tylko w niektórych modelach samochodów lub do niektórych haków holowniczych. Jeśli tak będzie w konkretnym przypadku, belka zderzaka wyświetli się wśród akcesoriów do danego haka holowniczego.
  • Box dachowy
    Box dachowy
    Box dachowy jest mocowany do dachu pojazdu na bagażniku dachowym. W boksie można przewozić większe przedmioty, takie jak narty, deski snowboardowe czy torby. Box dachowy zwiększa pojemność bagażową pojazdu o nawet 500 litrów (w zależności od rozmiaru).
    Box dachowy
    Box dachowy
    Box dachowy jest mocowany do dachu pojazdu na bagażniku dachowym. W boksie można przewozić większe przedmioty, takie jak narty, deski snowboardowe czy torby. Box dachowy zwiększa pojemność bagażową pojazdu o nawet 500 litrów (w zależności od rozmiaru).
C
  • Check-Control
    Check-Control
    Pod nazwą Check Control kryje się moduł kontrolujący układ oświetlenia pojazdu i zgłaszający ewentualne awarie. Komunikaty awarii są sygnalizowane w formie wizualnej lub akustycznej na kontrolkach tablicy rozdzielczej lub w komputerze pokładowym. Ponieważ w tego typu pojazdach przyczepa musi być zasilana niezależnie od oświetlenia pojazdu, konieczne są tzw. zestawy elektryczne modułu Check Control lub rozszerzalne zestawy elektryczne ze złączem Check Control, aby zapobiec uszkodzeniu elektroniki pojazdu. Zestawy elektryczne ze złączem Check Control w przypadku istniejącego modułu Check Control muszą być doposażone w zestaw rozszerzający.
    Check-Control
    Check-Control
    Pod nazwą Check Control kryje się moduł kontrolujący układ oświetlenia pojazdu i zgłaszający ewentualne awarie. Komunikaty awarii są sygnalizowane w formie wizualnej lub akustycznej na kontrolkach tablicy rozdzielczej lub w komputerze pokładowym. Ponieważ w tego typu pojazdach przyczepa musi być zasilana niezależnie od oświetlenia pojazdu, konieczne są tzw. zestawy elektryczne modułu Check Control lub rozszerzalne zestawy elektryczne ze złączem Check Control, aby zapobiec uszkodzeniu elektroniki pojazdu. Zestawy elektryczne ze złączem Check Control w przypadku istniejącego modułu Check Control muszą być doposażone w zestaw rozszerzający.
D
  • Diagnozowalny
    Diagnozowalny
    Funkcja dostępna tylko z zestawach elektrycznych z magistralą danych. W warsztacie przy użyciu testera diagnostycznego możliwy jest odczyt komunikatu awarii z pojazdu.
    Diagnozowalny
    Diagnozowalny
    Funkcja dostępna tylko z zestawach elektrycznych z magistralą danych. W warsztacie przy użyciu testera diagnostycznego możliwy jest odczyt komunikatu awarii z pojazdu.
  • Drążek kuli
    Drążek kuli
    Drążek kuli wraz z kulą stanowią część haka holowniczego, która jest niezbędna do sprzężenia przyczepy lub zamocowania bagażnika na rowery.
    Drążek kuli
    Drążek kuli
    Drążek kuli wraz z kulą stanowią część haka holowniczego, która jest niezbędna do sprzężenia przyczepy lub zamocowania bagażnika na rowery.
  • Dual Force
    Dual Force
    System umożliwiający stopniowe otwieranie boksu dachowego.
    Dual Force
    Dual Force
    System umożliwiający stopniowe otwieranie boksu dachowego.
  • Dual Side
    Dual Side
    System, dzięki któremu boks dachowy można otwierać z obu stron. Takie rozwiązanie ułatwia montaż oraz wkładanie bagażu do boksu i wyjmowanie go z niego.
    Dual Side
    Dual Side
    System, dzięki któremu boks dachowy można otwierać z obu stron. Takie rozwiązanie ułatwia montaż oraz wkładanie bagażu do boksu i wyjmowanie go z niego.
  • Duo Lift
    Duo Lift
    System, dzięki któremu boks dachowy można otwierać z obu stron. Takie rozwiązanie ułatwia montaż oraz wkładanie bagażu do boksu i wyjmowanie go z niego.
    Duo Lift
    Duo Lift
    System, dzięki któremu boks dachowy można otwierać z obu stron. Takie rozwiązanie ułatwia montaż oraz wkładanie bagażu do boksu i wyjmowanie go z niego.
E
  • Elektr. układ stabilizujący (ESP)
    Elektr. układ stabilizujący (ESP)
    Skrót ESP oznacza 'Electronic Stability Program'. To elektroniczny układ stosowany w wielu samochodach, który pomaga zachować kontrolę nad pojazdem w krytycznych sytuacjach. Układ ESP rozpoznaje, jeśli jedno z kół straci kontakt z nawierzchnią i automatycznie wyhamowuje je, dzięki czemu koło ponownie zyskuje przyczepność, a pojazd nie traci stabilności.
    Elektr. układ stabilizujący (ESP)
    Elektr. układ stabilizujący (ESP)
    Skrót ESP oznacza 'Electronic Stability Program'. To elektroniczny układ stosowany w wielu samochodach, który pomaga zachować kontrolę nad pojazdem w krytycznych sytuacjach. Układ ESP rozpoznaje, jeśli jedno z kół straci kontakt z nawierzchnią i automatycznie wyhamowuje je, dzięki czemu koło ponownie zyskuje przyczepność, a pojazd nie traci stabilności.
  • ESP do jazdy z przyczepą
    ESP do jazdy z przyczepą
    ESP do jazdy z przyczepą to podfunkcja elektronicznego układu stabilizacji jazdy ESP (zwana także DSC, DSCT, ...). Układ rozpoznaje utratę stabilności pojazdu w wyniku jazdy z przyczepą ze zbyt dużą prędkością. Układ powoduje precyzyjne zmniejszenie momentu obrotowego silnika i odpowiednie wyhamowanie kół, aby ustabilizować jazdę pojazdu z przyczepą. Dzięki temu ESP do jazdy z przyczepą znacznie przyczynia się do podwyższenia bezpieczeństwa jazdy.
    ESP do jazdy z przyczepą
    ESP do jazdy z przyczepą
    ESP do jazdy z przyczepą to podfunkcja elektronicznego układu stabilizacji jazdy ESP (zwana także DSC, DSCT, ...). Układ rozpoznaje utratę stabilności pojazdu w wyniku jazdy z przyczepą ze zbyt dużą prędkością. Układ powoduje precyzyjne zmniejszenie momentu obrotowego silnika i odpowiednie wyhamowanie kół, aby ustabilizować jazdę pojazdu z przyczepą. Dzięki temu ESP do jazdy z przyczepą znacznie przyczynia się do podwyższenia bezpieczeństwa jazdy.
G
  • Gniazdo wtykowe
    Gniazdo wtykowe
    Gniazdo wtykowe umożliwia podłączenie przyczepy do zasilania elektrycznego. Hak holowniczy jest dostarczany w komplecie z zestawem elektrycznym, gniazdo wtykowe jest częścią zestawu elektrycznego i jest montowane zwykle tuż obok uchwytu kuli.
    Gniazdo wtykowe
    Gniazdo wtykowe
    Gniazdo wtykowe umożliwia podłączenie przyczepy do zasilania elektrycznego. Hak holowniczy jest dostarczany w komplecie z zestawem elektrycznym, gniazdo wtykowe jest częścią zestawu elektrycznego i jest montowane zwykle tuż obok uchwytu kuli.
H
  • Hak holowniczy
    Hak holowniczy
    Hak holowniczy, zwany także sprzęgiem przyczepowym, jest urządzeniem umożliwiającym sprzężenie pojazdu (osobowego, ciężarowego, autobusu, vana) z przyczepą. W zależności od typu pojazdu i przyczepy występują różne rodzaje haków holowniczych, których objaśnienia znajdują się w odrębnych hasłach.
    Hak holowniczy
    Hak holowniczy
    Hak holowniczy, zwany także sprzęgiem przyczepowym, jest urządzeniem umożliwiającym sprzężenie pojazdu (osobowego, ciężarowego, autobusu, vana) z przyczepą. W zależności od typu pojazdu i przyczepy występują różne rodzaje haków holowniczych, których objaśnienia znajdują się w odrębnych hasłach.
  • Hak holowniczy, zdejmowany
    Hak holowniczy, zdejmowany
    Zdejmowany hak holowniczy umożliwia odpięcie kuli haka. Należy przy tym pamiętać, że kulę haka należy zdejmować zawsze, gdy nie jest używana. Wyróżnia się dwa systemy zdejmowania. System zdejmowania ręcznego z dźwignią oraz system automatyczny.
    Hak holowniczy, zdejmowany
    Hak holowniczy, zdejmowany
    Zdejmowany hak holowniczy umożliwia odpięcie kuli haka. Należy przy tym pamiętać, że kulę haka należy zdejmować zawsze, gdy nie jest używana. Wyróżnia się dwa systemy zdejmowania. System zdejmowania ręcznego z dźwignią oraz system automatyczny.
  • Hak holowniczy, część zamienna
    Hak holowniczy, część zamienna
    Tak. W tym celu należy wybrać odpowiedni formularz w zakładce „Serwis” w dziale „Do pobrania”. Formularz można wypełnić na stronie internetowej, wydrukować, podpisać i przesłać do nas faksem na numer 0180 – 5 21 29 32 lub e-mailem. Jeśli to możliwe, należy zaznaczyć potrzebną część zamienną na instrukcji montażu. Zawsze należy również podawać swój numer telefonu. Dzięki temu będziemy mogli szybko wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
    Hak holowniczy, część zamienna
    Hak holowniczy, część zamienna
    Tak. W tym celu należy wybrać odpowiedni formularz w zakładce „Serwis” w dziale „Do pobrania”. Formularz można wypełnić na stronie internetowej, wydrukować, podpisać i przesłać do nas faksem na numer 0180 – 5 21 29 32 lub e-mailem. Jeśli to możliwe, należy zaznaczyć potrzebną część zamienną na instrukcji montażu. Zawsze należy również podawać swój numer telefonu. Dzięki temu będziemy mogli szybko wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
  • Hak holowniczy, system zdejmowania ręcznego z dźwignią
    Hak holowniczy, system zdejmowania ręcznego z dźwignią
    Odblokowanie drążka kuli odbywa się przy użyciu pokrętła lub dźwigni blokującej. Wyciągnięcie lub wciśnięcie pokrętła umożliwia jego obrócenie aż do zatrzaśnięcia. Dopiero wtedy można zdjąć drążek kuli. Podczas ponownego zakładania drążka kuli zostaje on wciśnięty w uchwyt przy odciągniętym pokrętle, aż pokrętło zaskoczy i zablokuje się. Zaletą systemu automatycznego jest możliwość zamknięcia i zastosowanie do wszystkich typów przyczep. Dodatkowo systemy automatyczne odznaczają się dużą wygodą użytkowania i wyjątkowo dużą wytrzymałością i żywotnością.
    Hak holowniczy, system zdejmowania ręcznego z dźwignią
    Hak holowniczy, system zdejmowania ręcznego z dźwignią
    Odblokowanie drążka kuli odbywa się przy użyciu pokrętła lub dźwigni blokującej. Wyciągnięcie lub wciśnięcie pokrętła umożliwia jego obrócenie aż do zatrzaśnięcia. Dopiero wtedy można zdjąć drążek kuli. Podczas ponownego zakładania drążka kuli zostaje on wciśnięty w uchwyt przy odciągniętym pokrętle, aż pokrętło zaskoczy i zablokuje się. Zaletą systemu automatycznego jest możliwość zamknięcia i zastosowanie do wszystkich typów przyczep. Dodatkowo systemy automatyczne odznaczają się dużą wygodą użytkowania i wyjątkowo dużą wytrzymałością i żywotnością.
  • Hak holowniczy, odchylany
    Hak holowniczy, odchylany
    Odchylany hak holowniczy wyposażony jest w kulę połączoną na stałe z belką główną zaczepu. System ten jest wyposażony w pokrętło ręczne, które umożliwia odchylenie kuli. Poprzez lekkie naciśnięcie kuli można ją zatrzasnąć w pozycji końcowej. W celu odchylenia kuli należy użyć pokrętła i lekko podnosząc kulę wyjąć ją z zatrzasku. Następnie można ponownie zatrzasnąć kulę pod pojazdem.
    Hak holowniczy, odchylany
    Hak holowniczy, odchylany
    Odchylany hak holowniczy wyposażony jest w kulę połączoną na stałe z belką główną zaczepu. System ten jest wyposażony w pokrętło ręczne, które umożliwia odchylenie kuli. Poprzez lekkie naciśnięcie kuli można ją zatrzasnąć w pozycji końcowej. W celu odchylenia kuli należy użyć pokrętła i lekko podnosząc kulę wyjąć ją z zatrzasku. Następnie można ponownie zatrzasnąć kulę pod pojazdem.
  • Hak holowniczy, sztywny
    Hak holowniczy, sztywny
    W przypadku sztywnego haka holowniczego kula jest połączona sztywno z belką główną zaczepu (przykręcona lub przyspawana), dlatego hak jest stale widoczny. Nawet w przypadku przykręcanej kuli haka holowniczego nie wolno jej usuwać, gdyż grozi to unieważnieniem dopuszczenia pojazdu do ruchu.
    Hak holowniczy, sztywny
    Hak holowniczy, sztywny
    W przypadku sztywnego haka holowniczego kula jest połączona sztywno z belką główną zaczepu (przykręcona lub przyspawana), dlatego hak jest stale widoczny. Nawet w przypadku przykręcanej kuli haka holowniczego nie wolno jej usuwać, gdyż grozi to unieważnieniem dopuszczenia pojazdu do ruchu.
  • Hak holowniczy, badanie techniczne TÜV
    Hak holowniczy, badanie techniczne TÜV
    Wszystkie haki holownicze, które są dopuszczone do użycia zgodnie z europejską normą (znak kontrolny rozpoczyna się literą „e”), nie muszą być poddawane badaniu technicznemu TÜV. Warunkiem jest jedynie stałe przewożenie w pojeździe instrukcji montażu haka holowniczego. Służy ona za ogólne dopuszczenie do użytku. Podczas dokonywania kolejnej zmiany w dokumentach pojazdu, np. zmiany adresu zamieszkania lub wpisywania dodatkowych kombinacji kół i opon, należy wpisać hak holowniczy do dowodu rejestracyjnego.

    W przypadku haków holowniczych z niemieckim znakiem kontrolnym (M lub F) wymagane jest badanie techniczne TÜV oraz natychmiastowe wpisanie haka holowniczego do dowodu rejestracyjnego.

    Haki holownicze z indywidualnym badaniem [znak kontrolny: TP (stacja kontroli)] mają atest wydany oddzielnie dla każdego haka. Po zamontowaniu haka holowniczego wymagane jest badanie techniczne TÜV i wpis w dowodzie rejestracyjnym.
    Hak holowniczy, badanie techniczne TÜV
    Hak holowniczy, badanie techniczne TÜV
    Wszystkie haki holownicze, które są dopuszczone do użycia zgodnie z europejską normą (znak kontrolny rozpoczyna się literą „e”), nie muszą być poddawane badaniu technicznemu TÜV. Warunkiem jest jedynie stałe przewożenie w pojeździe instrukcji montażu haka holowniczego. Służy ona za ogólne dopuszczenie do użytku. Podczas dokonywania kolejnej zmiany w dokumentach pojazdu, np. zmiany adresu zamieszkania lub wpisywania dodatkowych kombinacji kół i opon, należy wpisać hak holowniczy do dowodu rejestracyjnego.

    W przypadku haków holowniczych z niemieckim znakiem kontrolnym (M lub F) wymagane jest badanie techniczne TÜV oraz natychmiastowe wpisanie haka holowniczego do dowodu rejestracyjnego.

    Haki holownicze z indywidualnym badaniem [znak kontrolny: TP (stacja kontroli)] mają atest wydany oddzielnie dla każdego haka. Po zamontowaniu haka holowniczego wymagane jest badanie techniczne TÜV i wpis w dowodzie rejestracyjnym.
  • Hak holowniczy, system automatyczny
    Hak holowniczy, system automatyczny
    Odblokowanie drążka kuli odbywa się przy użyciu pokrętła lub dźwigni blokującej. Wyciągnięcie lub wciśnięcie pokrętła umożliwia jego obrócenie aż do zatrzaśnięcia. Dopiero wtedy można zdjąć drążek kuli. Podczas ponownego zakładania drążka kuli zostaje on wciśnięty w uchwyt przy odciągniętym pokrętle, aż pokrętło zaskoczy i zablokuje się. Zaletą systemu automatycznego jest możliwość zamknięcia i zastosowanie do wszystkich typów przyczep. Dodatkowo systemy automatyczne odznaczają się dużą wygodą użytkowania i wyjątkowo dużą wytrzymałością i żywotnością.
    Hak holowniczy, system automatyczny
    Hak holowniczy, system automatyczny
    Odblokowanie drążka kuli odbywa się przy użyciu pokrętła lub dźwigni blokującej. Wyciągnięcie lub wciśnięcie pokrętła umożliwia jego obrócenie aż do zatrzaśnięcia. Dopiero wtedy można zdjąć drążek kuli. Podczas ponownego zakładania drążka kuli zostaje on wciśnięty w uchwyt przy odciągniętym pokrętle, aż pokrętło zaskoczy i zablokuje się. Zaletą systemu automatycznego jest możliwość zamknięcia i zastosowanie do wszystkich typów przyczep. Dodatkowo systemy automatyczne odznaczają się dużą wygodą użytkowania i wyjątkowo dużą wytrzymałością i żywotnością.
  • Hak holowniczy, wsuwany od tyłu
    Hak holowniczy, wsuwany od tyłu
    To najkorzystniejszy cenowo wariant zdejmowanego haka holowniczego. W przypadku niektórych modeli samochodów niezbędne jest dokonanie zmian w zderzaku, których nie da się zasłonić. W związku z tym uchwyt kuli zdejmowanego haka pozostaje widoczny. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
    Hak holowniczy, wsuwany od tyłu
    Hak holowniczy, wsuwany od tyłu
    To najkorzystniejszy cenowo wariant zdejmowanego haka holowniczego. W przypadku niektórych modeli samochodów niezbędne jest dokonanie zmian w zderzaku, których nie da się zasłonić. W związku z tym uchwyt kuli zdejmowanego haka pozostaje widoczny. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
  • Hak holowniczy, wsuwany skośnie od dołu
    Hak holowniczy, wsuwany skośnie od dołu
    Jest to bardziej estetyczny wariant haka holowniczego wsuwanego od tyłu, gdyż w wielu modelach samochodów uchwyt kuli w wersji zdejmowanej jest niewidoczny. Ten system jest łatwy w obsłudze i zamykany. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
    Hak holowniczy, wsuwany skośnie od dołu
    Hak holowniczy, wsuwany skośnie od dołu
    Jest to bardziej estetyczny wariant haka holowniczego wsuwanego od tyłu, gdyż w wielu modelach samochodów uchwyt kuli w wersji zdejmowanej jest niewidoczny. Ten system jest łatwy w obsłudze i zamykany. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
  • Hak holowniczy, wsuwany od dołu
    Hak holowniczy, wsuwany od dołu
    System wsuwania od dołu jest najbardziej estetycznym wariantem zdejmowanego haka holowniczego. Uchwyt kuli chowa się całkowicie pod pojazdem, dzięki czemu nie zmienia się wygląd samochodu. W przypadku konieczności wykonania wycięcia w zderzaku, oferujemy odpowiednie zaślepki do wielu modeli samochodów jako dodatek do haka holowniczego. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
    Hak holowniczy, wsuwany od dołu
    Hak holowniczy, wsuwany od dołu
    System wsuwania od dołu jest najbardziej estetycznym wariantem zdejmowanego haka holowniczego. Uchwyt kuli chowa się całkowicie pod pojazdem, dzięki czemu nie zmienia się wygląd samochodu. W przypadku konieczności wykonania wycięcia w zderzaku, oferujemy odpowiednie zaślepki do wielu modeli samochodów jako dodatek do haka holowniczego. Czy dotyczy to danego modelu samochodu, można sprawdzić w szczegółowej specyfikacji haka holowniczego.
  • Hatchback
    Hatchback
    Karoseria typu hatchback charakteryzuje się tym, że tylna szyba jest zespolona z klapą bagażnika.
    Hatchback
    Hatchback
    Karoseria typu hatchback charakteryzuje się tym, że tylna szyba jest zespolona z klapą bagażnika.
K
  • Komputer pokładowy
    Komputer pokładowy
    Komputer pokładowy wskazuje parametry, takie jak zużycie benzyny, stan naładowania akumulatora i wiele innych. Komputer pokładowy zawiera z reguły moduł Check Control Module.
    Komputer pokładowy
    Komputer pokładowy
    Komputer pokładowy wskazuje parametry, takie jak zużycie benzyny, stan naładowania akumulatora i wiele innych. Komputer pokładowy zawiera z reguły moduł Check Control Module.
  • Kula
    Kula
    Kula jest częścią haka holowniczego, do której sprzęgany jest zaczep kulowy przyczepy lub mocowany jest bagażnik na rowery. Standardowy rozmiar to 50 mm. Jeśli średnica kuli jest mniejsza niż 49 mm, należy ją wymienić.
    Kula
    Kula
    Kula jest częścią haka holowniczego, do której sprzęgany jest zaczep kulowy przyczepy lub mocowany jest bagażnik na rowery. Standardowy rozmiar to 50 mm. Jeśli średnica kuli jest mniejsza niż 49 mm, należy ją wymienić.
  • Kula kołnierzowa
    Kula kołnierzowa
    Funkcja kuli kołnierzowej jest zbliżona do drążka kuli haka holowniczego. W wielu przypadkach można ją odkręcić od belki holowniczej i wymienić na inną kulę kołnierzową.
    Kula kołnierzowa
    Kula kołnierzowa
    Funkcja kuli kołnierzowej jest zbliżona do drążka kuli haka holowniczego. W wielu przypadkach można ją odkręcić od belki holowniczej i wymienić na inną kulę kołnierzową.
L
  • Listwa ze światłami
    Listwa ze światłami
    Listwa ze światłami służy do sprawdzenia działania wszystkich funkcji gniazda wtykowego 7- lub 13-biegunowego zestawu elektrycznego. Miernik uniwersalny czy tester diod nie daje gwarancji poprawności kontroli.
    Listwa ze światłami
    Listwa ze światłami
    Listwa ze światłami służy do sprawdzenia działania wszystkich funkcji gniazda wtykowego 7- lub 13-biegunowego zestawu elektrycznego. Miernik uniwersalny czy tester diod nie daje gwarancji poprawności kontroli.
M
  • Magistrala danych
    Magistrala danych
    Zestaw elektryczny z magistralą danych jest podłączany bezpośrednio do systemu magistrali danych istniejącego w pojeździe. Awarie w przyczepie będą wówczas sygnalizowane przez system pojazdu. Po aktywacji, można korzystać także z innych układów, takich jak np. wyłączenie czujników parkowania lub układ ESP dla jazdy z przyczepą. Nie ma potrzeby montażu dodatkowej kontrolki.
    Magistrala danych
    Magistrala danych
    Zestaw elektryczny z magistralą danych jest podłączany bezpośrednio do systemu magistrali danych istniejącego w pojeździe. Awarie w przyczepie będą wówczas sygnalizowane przez system pojazdu. Po aktywacji, można korzystać także z innych układów, takich jak np. wyłączenie czujników parkowania lub układ ESP dla jazdy z przyczepą. Nie ma potrzeby montażu dodatkowej kontrolki.
  • Mocowanie punktowe stałe
    Mocowanie punktowe stałe
    NO INFORMATION
    Mocowanie punktowe stałe
    Mocowanie punktowe stałe
    NO INFORMATION
  • Mocowanie uchwytami szczękowymi
    Mocowanie uchwytami szczękowymi
    Naciśnięcie dźwigienki mocującej powoduje zaciśnięcie lub zwolnienie boksu dachowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu mocowanie nie zajmuje miejsca we wnętrzu boksu.
    Mocowanie uchwytami szczękowymi
    Mocowanie uchwytami szczękowymi
    Naciśnięcie dźwigienki mocującej powoduje zaciśnięcie lub zwolnienie boksu dachowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu mocowanie nie zajmuje miejsca we wnętrzu boksu.
N
  • Niveauregulierung
    Niveauregulierung
    Wenn ein Fahrzeug mit automatischer Niveauregulierung ausgestattet ist, pumpt es sich beim Beladen immer wieder auf die Ausgangshöhe zurück. Dieses Zurückpumpen kann gleich nach dem Beladen oder nach kurzer Fahrt eintreten. Bei manueller Niveauregulierung muss man selbst Luft auffüllen oder ablassen.
    Niveauregulierung
    Niveauregulierung
    Wenn ein Fahrzeug mit automatischer Niveauregulierung ausgestattet ist, pumpt es sich beim Beladen immer wieder auf die Ausgangshöhe zurück. Dieses Zurückpumpen kann gleich nach dem Beladen oder nach kurzer Fahrt eintreten. Bei manueller Niveauregulierung muss man selbst Luft auffüllen oder ablassen.
O
  • Obróbka zderzaka
    Obróbka zderzaka
    Oznacza, że w zderzaku należy wykonać wycięcie. Wycięcie może znajdować się w widocznym lub niewidocznym miejscu (od spodu zderzaka). Dokładne wymiary wymaganego wycięcia podane są w instrukcji montażu haka holowniczego.
    Obróbka zderzaka
    Obróbka zderzaka
    Oznacza, że w zderzaku należy wykonać wycięcie. Wycięcie może znajdować się w widocznym lub niewidocznym miejscu (od spodu zderzaka). Dokładne wymiary wymaganego wycięcia podane są w instrukcji montażu haka holowniczego.
P
  • Pojazd
    Pojazd
    Pojazd, inaczej samochód (również pojazd mechaniczny), to wielośladowy pojazd mechaniczny służący do transportu osób (pojazd osobowy, autobus) i ładunków (pojazd ciężarowy). Potocznie – również w tym artykule – mianem samochodu określane są z reguły pojazdy ze względu na budowę przeznaczone głównie do przewozu osób , do których prowadzenia wymagane jest osiadanie prawa jazdy.
    Pojazd
    Pojazd
    Pojazd, inaczej samochód (również pojazd mechaniczny), to wielośladowy pojazd mechaniczny służący do transportu osób (pojazd osobowy, autobus) i ładunków (pojazd ciężarowy). Potocznie – również w tym artykule – mianem samochodu określane są z reguły pojazdy ze względu na budowę przeznaczone głównie do przewozu osób , do których prowadzenia wymagane jest osiadanie prawa jazdy.
  • Profil aluminiowy
    Profil aluminiowy
    Profil aluminiowy to belka bagażnika dachowego o owalnym przekroju. Taka forma bagażnika dachowego jest najczęściej wybierana ze względów estetycznych. Podczas wybierania boksu dachowego lub bagażnika na rowery należy zawsze dokładnie sprawdzić maksymalne wymiary bagażnika dachowego.

    Zaletą tego typu bagażnika dachowego jest to, że w wielu przypadkach można zamocować boks dachowy i bagażnik na rowery przy użyciu adapterów do rowków teowych.
    Profil aluminiowy
    Profil aluminiowy
    Profil aluminiowy to belka bagażnika dachowego o owalnym przekroju. Taka forma bagażnika dachowego jest najczęściej wybierana ze względów estetycznych. Podczas wybierania boksu dachowego lub bagażnika na rowery należy zawsze dokładnie sprawdzić maksymalne wymiary bagażnika dachowego.

    Zaletą tego typu bagażnika dachowego jest to, że w wielu przypadkach można zamocować boks dachowy i bagażnik na rowery przy użyciu adapterów do rowków teowych.
  • Profil dachowy
    Profil dachowy
    NO INFORMATION
    Profil dachowy
    Profil dachowy
    NO INFORMATION
  • Profil kwadratowy
    Profil kwadratowy
    Profil kwadratowy bagażnika dachowego to typ bagażnika, którego belki mają czworokątny przekrój i są pokryte czarnym tworzywem sztucznym
    Profil kwadratowy
    Profil kwadratowy
    Profil kwadratowy bagażnika dachowego to typ bagażnika, którego belki mają czworokątny przekrój i są pokryte czarnym tworzywem sztucznym
  • Profil rowka teowego
    Profil rowka teowego
    NO INFORMATION
    Profil rowka teowego
    Profil rowka teowego
    NO INFORMATION
  • Przekaźnik
    Przekaźnik
    W komplecie z zestawem elektrycznym znajduje się kontrolka (zwana też lampką C2), która kontroluje kierunkowskazy na przyczepie. Kontrolka musi być zamontowana w polu widzenia kierowcy.
    Przekaźnik
    Przekaźnik
    W komplecie z zestawem elektrycznym znajduje się kontrolka (zwana też lampką C2), która kontroluje kierunkowskazy na przyczepie. Kontrolka musi być zamontowana w polu widzenia kierowcy.
R
  • Rear Electric Center (REC)
    Rear Electric Center (REC)
    Samochody Opel Astra H i Zafira B produkowane od 2004 r. wyposażone są w tzw. REC (Rear Electric Center) umieszczony w bagażniku za osłoną boczną po lewej stronie.

    Niektóre modele są przystosowane do użycia tego systemu, niektóre nie. W przystosowanych modelach w REC-u znajduje się wolny slot 14-pinowy (podobny do złącza scart). Jeśli dany model wyposażony jest w taki slot, należy zamówić do niego zestaw elektryczny „z przygotowaniem”. Jeśli dany model nie ma tego przygotowanego slotu, należy zamówić zestaw elektryczny „bez przygotowania”.
    Powinieneś zawsze sprawdzić, czy Twój pojazd ma powyższe Przygotowanie, ponieważ odpowiedni jest tylko zestaw elektryczny z przygotowaniem lub bez (w zależności od pojazdu).
    Rear Electric Center (REC)
    Rear Electric Center (REC)
    Samochody Opel Astra H i Zafira B produkowane od 2004 r. wyposażone są w tzw. REC (Rear Electric Center) umieszczony w bagażniku za osłoną boczną po lewej stronie.

    Niektóre modele są przystosowane do użycia tego systemu, niektóre nie. W przystosowanych modelach w REC-u znajduje się wolny slot 14-pinowy (podobny do złącza scart). Jeśli dany model wyposażony jest w taki slot, należy zamówić do niego zestaw elektryczny „z przygotowaniem”. Jeśli dany model nie ma tego przygotowanego slotu, należy zamówić zestaw elektryczny „bez przygotowania”.
    Powinieneś zawsze sprawdzić, czy Twój pojazd ma powyższe Przygotowanie, ponieważ odpowiedni jest tylko zestaw elektryczny z przygotowaniem lub bez (w zależności od pojazdu).
  • Reling dachowy
    Reling dachowy
    NO INFORMATION
    Reling dachowy
    Reling dachowy
    NO INFORMATION
  • Resor piórowy
    Resor piórowy
    Resor piórowy to zestaw metalowych płytek połączonych w jeden pakiet wspornikiem resoru, stosowany z pojazdach dostawczych i terenowych, tj. w pojazdach o dużej ładowności.
    Resor piórowy
    Resor piórowy
    Resor piórowy to zestaw metalowych płytek połączonych w jeden pakiet wspornikiem resoru, stosowany z pojazdach dostawczych i terenowych, tj. w pojazdach o dużej ładowności.
  • Rynienka deszczowa
    Rynienka deszczowa
    NO INFORMATION
    Rynienka deszczowa
    Rynienka deszczowa
    NO INFORMATION
S
  • Sedan
    Sedan
    Karoseria typu sedan charakteryzuje się tym, że można otworzyć samą klapę bagażnika. Tylna szyba jest od niej niezależna i nie otwiera się.
    Sedan
    Sedan
    Karoseria typu sedan charakteryzuje się tym, że można otworzyć samą klapę bagażnika. Tylna szyba jest od niej niezależna i nie otwiera się.
  • Specyficzny bagażnik dachowy
    Specyficzny bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy, który pasuje do danego, konkretnego modelu samochodu. Po wybraniu swojego modelu samochodu przez wyszukiwanie po numerze kluczowym lub przez wyszukiwanie krok po kroku, po wybraniu rubryki „Bagażnik dachowy” zostanie wyświetlony specyficzny, pasujący do Twojego modelu samochodu artykuł.
    Specyficzny bagażnik dachowy
    Specyficzny bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy, który pasuje do danego, konkretnego modelu samochodu. Po wybraniu swojego modelu samochodu przez wyszukiwanie po numerze kluczowym lub przez wyszukiwanie krok po kroku, po wybraniu rubryki „Bagażnik dachowy” zostanie wyświetlony specyficzny, pasujący do Twojego modelu samochodu artykuł.
  • Specyficzny zestaw elektryczny
    Specyficzny zestaw elektryczny
    Jest to zestaw elektryczny przeznaczony do stosowania w konkretnym modelu samochodu. Z reguły wyposażony jest we wtyczkę kompaktową, która jest podłączana po odpowiednich wtyczek świateł tylnych w pojeździe lub odpowiednich węzłów. Gniazdo wtykowe jest w wielu przypadkach fabrycznie kompletnie podłączone. Długość przewodu jest każdorazowo dostosowana do danego pojazdu, także instrukcja obsługi jest przewidziana do konkretnego modelu.
    Specyficzny zestaw elektryczny
    Specyficzny zestaw elektryczny
    Jest to zestaw elektryczny przeznaczony do stosowania w konkretnym modelu samochodu. Z reguły wyposażony jest we wtyczkę kompaktową, która jest podłączana po odpowiednich wtyczek świateł tylnych w pojeździe lub odpowiednich węzłów. Gniazdo wtykowe jest w wielu przypadkach fabrycznie kompletnie podłączone. Długość przewodu jest każdorazowo dostosowana do danego pojazdu, także instrukcja obsługi jest przewidziana do konkretnego modelu.
  • System obejm
    System obejm
    System mocowania do bagażnika dachowego przy użyciu obejm „U”, które obejmują belkę bagażnika dachowego. Montaż odbywa się przy użyciu obejm i pokręteł gwiaździstych, bez dodatkowych narzędzi. W zależności od modelu, box dachowy pasuje do bagażników dachowych o szerokości od 42 do 70 mm.
    System obejm
    System obejm
    System mocowania do bagażnika dachowego przy użyciu obejm „U”, które obejmują belkę bagażnika dachowego. Montaż odbywa się przy użyciu obejm i pokręteł gwiaździstych, bez dodatkowych narzędzi. W zależności od modelu, box dachowy pasuje do bagażników dachowych o szerokości od 42 do 70 mm.
  • Sprężyny gazowe
    Sprężyny gazowe
    Sprężyny gazowe instalowane w boksach dachowych służą do ułatwienia otwierania boksu. Sprężyny są zbudowane na podobnej zasadzie jak w klapie bagażnika samochodu osobowego.
    Sprężyny gazowe
    Sprężyny gazowe
    Sprężyny gazowe instalowane w boksach dachowych służą do ułatwienia otwierania boksu. Sprężyny są zbudowane na podobnej zasadzie jak w klapie bagażnika samochodu osobowego.
  • System grip
    System grip
    System grip umożliwia mocowanie boksu dachowego na bagażniku dachowym przy użyciu uchwytów szczękowych. Systemy fast grip pasują do bagażników dachowych o szerokości do 90 mm i maksymalnej ładowności do 50 kg. Systemy power grip pasują do bagażników dachowych o szerokości do 80 mm i maksymalnej ładowności do 75 kg.
    System grip
    System grip
    System grip umożliwia mocowanie boksu dachowego na bagażniku dachowym przy użyciu uchwytów szczękowych. Systemy fast grip pasują do bagażników dachowych o szerokości do 90 mm i maksymalnej ładowności do 50 kg. Systemy power grip pasują do bagażników dachowych o szerokości do 80 mm i maksymalnej ładowności do 75 kg.
  • System otwierania boksu dachowego
    System otwierania boksu dachowego
    System otwierania boksu dachowego to system składający się ze sprężyn gazowych lub zwykłych sprężyn. W zależności od systemu box dachowy może być otwierany tylko z jednej strony lub z obu stron.
    System otwierania boksu dachowego
    System otwierania boksu dachowego
    System otwierania boksu dachowego to system składający się ze sprężyn gazowych lub zwykłych sprężyn. W zależności od systemu box dachowy może być otwierany tylko z jednej strony lub z obu stron.
  • System Parktronic (PDC)
    System Parktronic (PDC)
    System Parktronic jest nazywany także EPH, PDC, APS lub po prostu wspomaganiem parkowania. System Parktronic kontroluje odległość do najbliższej przeszkody za pojazdem, a często także przed nim i w razie zbliżenia się do niej emituje sygnał wizualny lub akustyczny, jak tylko zostanie włączony bieg wsteczny. Sygnał akustyczny zwiększa swoją częstotliwość (częstość dźwięków) w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody.
    System Parktronic (PDC)
    System Parktronic (PDC)
    System Parktronic jest nazywany także EPH, PDC, APS lub po prostu wspomaganiem parkowania. System Parktronic kontroluje odległość do najbliższej przeszkody za pojazdem, a często także przed nim i w razie zbliżenia się do niej emituje sygnał wizualny lub akustyczny, jak tylko zostanie włączony bieg wsteczny. Sygnał akustyczny zwiększa swoją częstotliwość (częstość dźwięków) w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody.
  • System double action
    System double action
    Dzięki temu systemowi otwierania sprężyny wykonane z nylonu i włókna szklanego ułatwiają otwieranie boxu dachowego.
    System double action
    System double action
    Dzięki temu systemowi otwierania sprężyny wykonane z nylonu i włókna szklanego ułatwiają otwieranie boxu dachowego.
  • System wymienny
    System wymienny
    System wymienny umożliwia połączenie na belce holowniczej kuli kołnierzowej i zaczepu sworzniowego. Istnieje możliwość zamocowania kuli kołnierzowej i zaczepu sworzniowego na jednej płycie wymiennej. Dzięki temu można w łatwy sposób zmienić kulę kołnierzową na zaczep sworzniowy. Kula kołnierzowa i zaczep sworzniowy nie muszą być stale przykręcone. Można je szybko wymienić w ramach systemu wymiennego.
    System wymienny
    System wymienny
    System wymienny umożliwia połączenie na belce holowniczej kuli kołnierzowej i zaczepu sworzniowego. Istnieje możliwość zamocowania kuli kołnierzowej i zaczepu sworzniowego na jednej płycie wymiennej. Dzięki temu można w łatwy sposób zmienić kulę kołnierzową na zaczep sworzniowy. Kula kołnierzowa i zaczep sworzniowy nie muszą być stale przykręcone. Można je szybko wymienić w ramach systemu wymiennego.
  • Sprężyna śrubowa
    Sprężyna śrubowa
    W takim rodzaju amortyzacji elementy amortyzujące mają kształt spirali (podobnie jak w długopisie) i są zabudowane pionowo w pojeździe.
    Sprężyna śrubowa
    Sprężyna śrubowa
    W takim rodzaju amortyzacji elementy amortyzujące mają kształt spirali (podobnie jak w długopisie) i są zabudowane pionowo w pojeździe.
T
  • Top-Tronic
    Top-Tronic
    W komplecie z zestawem elektrycznym znajduje się moduł sterowania przyczepą, który kontroluje kierunkowskazy na przyczepie. Awaria kierunkowskazu jest sygnalizowana większą częstotliwością migania kierunkowskazów pojazdu.

    Ze względu na różnorodność modułów ważne jest, aby moduł pracował z prądem stałym 12 V. Szczegółowe informacje na temat podłączania zestawu elektrycznego do pojazdu znajdują się we wzorcowej instrukcji montażu.
    Top-Tronic
    Top-Tronic
    W komplecie z zestawem elektrycznym znajduje się moduł sterowania przyczepą, który kontroluje kierunkowskazy na przyczepie. Awaria kierunkowskazu jest sygnalizowana większą częstotliwością migania kierunkowskazów pojazdu.

    Ze względu na różnorodność modułów ważne jest, aby moduł pracował z prądem stałym 12 V. Szczegółowe informacje na temat podłączania zestawu elektrycznego do pojazdu znajdują się we wzorcowej instrukcji montażu.
U
  • Uniwersalny bagażnik dachowy
    Uniwersalny bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy, który pasuje tylko do wielu modeli samochodów. W przypadku takiego bagażnika należy sprawdzić, czy jego wymiary pasują do posiadanego samochodu. Niektóre artykuły posiadają listę zaleceń producenta, na której można to sprawdzić.
    Uniwersalny bagażnik dachowy
    Uniwersalny bagażnik dachowy
    Bagażnik dachowy, który pasuje tylko do wielu modeli samochodów. W przypadku takiego bagażnika należy sprawdzić, czy jego wymiary pasują do posiadanego samochodu. Niektóre artykuły posiadają listę zaleceń producenta, na której można to sprawdzić.
  • Uniwersalny zestaw elektryczny
    Uniwersalny zestaw elektryczny
    Jest to zestaw elektryczny przystosowany do wielu modeli samochodów i podłączany do świateł tylnych przy użyciu szybkozłączek. Brak przygotowanych wtyczek. W tym celu należy połączyć każdy potrzebny kabel świateł tylnych z przewodem zestawu elektrycznego przy użyciu szybkozłączek. Bieguny gniazda wtykowego należy pojedynczo przykręcić do kabli zestawu elektrycznego. Uniwersalne zestawy elektryczne pasują do prawie wszystkich pojazdów bez przygotowanej wiązki kablowej. Długość kabla jest przy tym wystarczająca dla prawie wszystkich samochodów.
    Uniwersalny zestaw elektryczny
    Uniwersalny zestaw elektryczny
    Jest to zestaw elektryczny przystosowany do wielu modeli samochodów i podłączany do świateł tylnych przy użyciu szybkozłączek. Brak przygotowanych wtyczek. W tym celu należy połączyć każdy potrzebny kabel świateł tylnych z przewodem zestawu elektrycznego przy użyciu szybkozłączek. Bieguny gniazda wtykowego należy pojedynczo przykręcić do kabli zestawu elektrycznego. Uniwersalne zestawy elektryczne pasują do prawie wszystkich pojazdów bez przygotowanej wiązki kablowej. Długość kabla jest przy tym wystarczająca dla prawie wszystkich samochodów.
W
  • Wartość D
    Wartość D
    Wartość D haka holowniczego stanowi podstawę do obliczenia dopuszczalnej masy przyczepy. Wartość ta jest obliczana i weryfikowana przy użyciu odpowiedniej konstrukcji tylko raz i nie zmienia się z czasem.
    Wartość D
    Wartość D
    Wartość D haka holowniczego stanowi podstawę do obliczenia dopuszczalnej masy przyczepy. Wartość ta jest obliczana i weryfikowana przy użyciu odpowiedniej konstrukcji tylko raz i nie zmienia się z czasem.
  • Wersja Multicon
    Wersja Multicon
    Gniazdo wtykowe Multicon to 13-biegunowe gniazdo z 7 głównymi łącznikami wtykowymi i 6 pierścieniowymi wtyczkami płaskimi, do którego pasuje 7-biegunowa wtyczka DIN lub 13-biegunowa wtyczka Multicon.
    Wersja Multicon
    Wersja Multicon
    Gniazdo wtykowe Multicon to 13-biegunowe gniazdo z 7 głównymi łącznikami wtykowymi i 6 pierścieniowymi wtyczkami płaskimi, do którego pasuje 7-biegunowa wtyczka DIN lub 13-biegunowa wtyczka Multicon.
  • Wyrównanie poziomu zawieszenia
    Wyrównanie poziomu zawieszenia
    W przypadku pojazdu z automatycznym wyrównaniem zawieszenia przy obciążeniu następuje dopompowanie układu aż do osiągnięcia pierwotnego poziomu. Dopompowanie może nastąpić od razu po obciążeniu lub po krótkiej jeździe. W ręcznym układzie wyrównania poziomu napełnianie i spuszczanie powietrza odbywa się ręcznie.
    Wyrównanie poziomu zawieszenia
    Wyrównanie poziomu zawieszenia
    W przypadku pojazdu z automatycznym wyrównaniem zawieszenia przy obciążeniu następuje dopompowanie układu aż do osiągnięcia pierwotnego poziomu. Dopompowanie może nastąpić od razu po obciążeniu lub po krótkiej jeździe. W ręcznym układzie wyrównania poziomu napełnianie i spuszczanie powietrza odbywa się ręcznie.
Z
  • Zaczep przyczepy ze stabilizacją
    Zaczep przyczepy ze stabilizacją
    Zaczep przyczepy ze stabilizacją jest mocowany na dyszlu przyczepy. Zapobiega zbaczaniu z toru lub kołysaniu się przyczepy przy pokonywaniu nierówności na jezdni. System ten jest zalecany do cięższych przyczep. W przypadku starszych zaczepów ze stabilizacją wymagane, jest aby ciężar przyczepy znajdował się na pewnej minimalnej wysokości, aby stabilizacja pracowała prawidłowo.
    Zaczep przyczepy ze stabilizacją
    Zaczep przyczepy ze stabilizacją
    Zaczep przyczepy ze stabilizacją jest mocowany na dyszlu przyczepy. Zapobiega zbaczaniu z toru lub kołysaniu się przyczepy przy pokonywaniu nierówności na jezdni. System ten jest zalecany do cięższych przyczep. W przypadku starszych zaczepów ze stabilizacją wymagane, jest aby ciężar przyczepy znajdował się na pewnej minimalnej wysokości, aby stabilizacja pracowała prawidłowo.
  • Zaczep sworzniowy
    Zaczep sworzniowy
    Zaczep sworzniowy pełni podobną funkcję jak drążek kuli lub kula kołnierzowa haka holowniczego lub belki holowniczej. Jest więc punktem sprzęgania przyczepy z dyszlem z uchem.
    Zaczep sworzniowy
    Zaczep sworzniowy
    Zaczep sworzniowy pełni podobną funkcję jak drążek kuli lub kula kołnierzowa haka holowniczego lub belki holowniczej. Jest więc punktem sprzęgania przyczepy z dyszlem z uchem.
  • Zaślepka zderzaka
    Zaślepka zderzaka
    W przypadku niektórych zdejmowanych haków holowniczych konieczny jest wykonanie wycięcia w zderzaku. Aby wycięcie nie było widoczne przy zdjętej kuli, zakrywa się je zaślepką zderzaka. Jednak nie każde wycięcie w zderzaku można zakryć zaślepką. Zależy to od producenta haka holowniczego i pojazdu.
    Zaślepka zderzaka
    Zaślepka zderzaka
    W przypadku niektórych zdejmowanych haków holowniczych konieczny jest wykonanie wycięcia w zderzaku. Aby wycięcie nie było widoczne przy zdjętej kuli, zakrywa się je zaślepką zderzaka. Jednak nie każde wycięcie w zderzaku można zakryć zaślepką. Zależy to od producenta haka holowniczego i pojazdu.
  • Zestaw elektryczny
    Zestaw elektryczny
    Zestaw elektryczny to połączenie elektryczne między przyczepą a pojazdem. Zestawy elektryczne dostępne są w dwóch wersjach podstawowych: 7-biegunowej i 13-biegunowej. Każda z wersji ma inne zastosowanie, które wyjaśniono w oddzielnych hasłach.
    Zestaw elektryczny
    Zestaw elektryczny
    Zestaw elektryczny to połączenie elektryczne między przyczepą a pojazdem. Zestawy elektryczne dostępne są w dwóch wersjach podstawowych: 7-biegunowej i 13-biegunowej. Każda z wersji ma inne zastosowanie, które wyjaśniono w oddzielnych hasłach.