137 000 produktów dostępnych w magazynie

Zakup bagażnika dachowego nigdy nie był tak prosty ...

Potrzebny bagażnik dachowy, bagażnik na reling lub bagażnik narciarski do samochodu? U nas można wybierać między uniwersalnymi i dedykowanymi bagażnikami dachowymi. Nasz asortyment idealnie uzupełniają bagażniki narciarskie. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie bagażników dachowych i narciarskich.

Który bagażnik dachowy jest odpowiedni do posiadanego auta?

Przed zakupem bagażnika dachowego należy ustalić następujące kwestie:
  1. Czy samochód jest wyposażony w otwarty czy zamknięty reling dachowy, a może nie ma wcale relingu?
  2. Jak wyglądają punkty mocowania na dachu samochodu, jeśli brak jest relingu?
  3. Czy dach ma mocowanie do rynienki deszczowej, normalne mocowanie dachowe, mocowanie do rowka teowego czy mocowanie punktowe stałe?

Na podstawie naszych przykładowych rysunków łatwo odpowiedzieć sobie na te pytania.


reling zamkniętyreling zamknięty

reling zamknięty
np. Hyundai Santa Fe

reling otwartyreling otwarty

reling otwarty
np. BMW serii 5 (E39 Touring)

mocowanie punktowe stałemocowanie punktowe stałe

mocowanie punktowe stałe
np. Hyundai Santa Fe


rynienka deszczowarynienka deszczowa

mocowanie do rynienki deszczowej
np. Jeep Wrangler 3 DR

rowek teowyrowek teowy

rowek o profilu teowym
np. Porsche Cayenne

normalny dachnormalny dach

normalny dach
np. Hyundai Santa Fe

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

1. na profil bagażnika dachowego

Po ustaleniu odpowiedniego sposobu zamocowania bagażnika dachowego w samochodzie, należy zwrócić uwagę na profil bagażnika dachowego / belki.

Rozróżnia się formę rury stalowej i profil aluminiowy. Rura stalowa jest wykonana w formie profilu o przekroju prostokątnym, profil aluminiowy jest zwykle płaską listwą z rowkiem teowym.

Profil rury stalowej

Bagażnik w formie rury stalowej
np. Thule Squarebar

Profil aluminiowy

Profil aluminiowy
np. Thule Wingbar


2. na grubość belki

Również grubość belki jest ważnym czynnikiem, który należy uwzględnić. Dlatego należy wcześniej sprawdzić, jaka grubość belki jest wymagana dla planowanego dodatkowego systemu transportowego.
Wymagana grubość belki jest podana w specyfikacji boksu dachowego.

Ważna informacja!

Boksy dachowe i bagażniki na rowery wymagają niekiedy określonej grubości belki.

Box dachowy

Profil rury stalowej lub profil aluminiowy

Profil rury stalowej

Profil rury stalowej
(ok. 32 x 22 mm)

Zastosowanie i jakość

Najważniejsza różnica tkwi w wymiarach i związaną z tym paletą zastosowania. Profile rury stalowej mają zwykle przekrój prostokątny o wymiarach ok. 32 x 22 mm i umożliwiają mocowanie (prawie) wszystkich bagażników i boksów. Są ocynkowane i pokryte tworzywem sztucznym, dlatego nie rdzewieją. Jedynym punktem przewagi profili aluminiowych jest ich nieco mniejsza waga.

Wadą jest ich zwykle większy przekrój o wymiarach do 80 x 35 mm. Należy pamiętać, że nie wszystkie bagażniki i boksy pasują do każdego profilu aluminiowego. Ten argument nie ma zastosowania, jeśli istnieje możliwość zamocowania na adapter rowka teowego, ponieważ wszystkie profile aluminiowe są przystosowane do takiego montażu.


Aerodynamika, wygląd o montaż
Profil aluminiowy

Profil aluminiowy z rowkiem teowym
(maks. 80 x 35 mm)

Jeśli ważnym aspektem jest estetyczny wygląd samochodu, najbardziej odpowiednie będą oczywiście profile aluminiowe. Odznaczają się nie tylko nowoczesnym designem, ale mają również doskonałe właściwości aerodynamiczne potwierdzone wynikami badań w tunelu aerodynamicznym, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Te zalety mówią same za siebie i usprawiedliwiają nieco wyższą cenę w porównaniu do standardowego profilu stalowego.

Podczas montażu na pojeździe z reguły nie ma różnicy między obydwoma profilami, gdyż producenci przewidują i wariant rury stalowej i profilu aluminiowego. Stopy montażowe są zbudowane prawie identycznie.


Profil aluminiowy
Uwagi dotyczące przestrzeni użytkowej!

W bagażnikach z profili rury stalowej jest ograniczona do powierzchni między stopami podporowymi. Punkty mocujące takie jak pałąki czy klamry nie mogą być montowane po zewnętrznej stronie stóp podporowych!

Natomiast przy profilach aluminiowych i montażu na rowek teowy z adapterem można wykorzystać do mocowania całą szerokość belki.

Porady i sztuczki

„Whispbar” – prawdopodobnie najlżejszy bagażnik dachowy na świecie

Bagażnik dachowy Whispbar

Bagażnik dachowy podczas testu
w tunelu aerodynamicznym

Klienci coraz częściej skarżą się na głośny szum powodowany przez bagażnik dachowy, a ponadto w czasach wysokich cen paliw każdy kierowca chciałby zaoszczędzić, na ile jest to tylko możliwe. Obydwa te punkty często są odbierane jako wada bagażników dachowych.

Jednak firma Yakima zaprojektowała bagażnik dachowy, który zgodnie z jej deklaracjami jest pierwszym naprawdę cichym, demontowalnym bagażnikiem dachowym na rynku. Profil belki przypominający skrzydło to rezultat wielu godzin skrupulatnych badań i testów w tunelu aerodynamicznym i w ruchu drogowym.

Uzyskany w ten sposób aerodynamiczny kształt pozwala znacznie zmniejszyć opór powietrza. Testy z nieobciążonym bagażnikiem udowodniły, że Whispbar odznacza się oporem powietrza o 40-70% niższym niż porównywalne produkty konkurencji. Rezultatem jest nie tylko mniejszy szum powietrza, ale także niższe zużycie paliwa.


Rowek teowy
Co to jest rowek teowy?

Rowek teowy to rowek wzdłuż belki bagażnika dachowego. Z reguły mają go bagażniki dachowe z profili aluminiowych.

Przy użyciu adapterów do rowków teowych można na nich jeszcze bezpiecznej mocować np. boksy dachowe czy bagażniki na rowery.


Profil aluminiowy z rowkiem teowym
Co to jest grubość belki?

Grubość belki to inaczej wymiary przekroju poprzecznego belki bagażnika. Zdjęcie po prawej stronie przedstawia bagażnik dachowy z rowkiem teowym w formie profilu aluminiowego o grubości belki 80 x 35 mm.