137 000 produktów dostępnych w magazynie
Potrzebny bagażnik dachowy, bagażnik na reling lub bagażnik narciarski do samochodu? U nas można wybierać między uniwersalnymi i dedykowanymi bagażnikami dachowymi. Nasz asortyment idealnie uzupełniają bagażniki narciarskie. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie bagażników dachowych i narciarskich.
Na podstawie naszych przykładowych rysunków łatwo odpowiedzieć sobie na te pytania.
reling zamknięty
np. Hyundai Santa Fe
reling otwarty
np. BMW serii 5 (E39 Touring)
mocowanie punktowe stałe
np. Hyundai Santa Fe
mocowanie do rynienki deszczowej
np. Jeep Wrangler 3 DR
rowek o profilu teowym
np. Porsche Cayenne
normalny dach
np. Hyundai Santa Fe
Po ustaleniu odpowiedniego sposobu zamocowania bagażnika dachowego w samochodzie, należy zwrócić uwagę na profil bagażnika dachowego / belki.
Rozróżnia się formę rury stalowej i profil aluminiowy. Rura stalowa jest wykonana w formie profilu o przekroju prostokątnym, profil aluminiowy jest zwykle płaską listwą z rowkiem teowym.
Bagażnik w formie rury stalowej
np. Thule Squarebar
Profil aluminiowy
np. Thule Wingbar
Również grubość belki jest ważnym czynnikiem, który należy uwzględnić. Dlatego należy wcześniej sprawdzić, jaka grubość belki jest wymagana dla planowanego dodatkowego systemu transportowego.
Wymagana grubość belki jest podana w specyfikacji boksu dachowego.
Boksy dachowe i bagażniki na rowery wymagają niekiedy określonej grubości belki.
Profil rury stalowej
(ok. 32 x 22 mm)
Najważniejsza różnica tkwi w wymiarach i związaną z tym paletą zastosowania. Profile rury stalowej mają zwykle przekrój prostokątny o wymiarach ok. 32 x 22 mm i umożliwiają mocowanie (prawie) wszystkich bagażników i boksów. Są ocynkowane i pokryte tworzywem sztucznym, dlatego nie rdzewieją. Jedynym punktem przewagi profili aluminiowych jest ich nieco mniejsza waga.
Wadą jest ich zwykle większy przekrój o wymiarach do 80 x 35 mm. Należy pamiętać, że nie wszystkie bagażniki i boksy pasują do każdego profilu aluminiowego. Ten argument nie ma zastosowania, jeśli istnieje możliwość zamocowania na adapter rowka teowego, ponieważ wszystkie profile aluminiowe są przystosowane do takiego montażu.
Profil aluminiowy z rowkiem teowym
(maks. 80 x 35 mm)
Jeśli ważnym aspektem jest estetyczny wygląd samochodu, najbardziej odpowiednie będą oczywiście profile aluminiowe. Odznaczają się nie tylko nowoczesnym designem, ale mają również doskonałe właściwości aerodynamiczne potwierdzone wynikami badań w tunelu aerodynamicznym, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Te zalety mówią same za siebie i usprawiedliwiają nieco wyższą cenę w porównaniu do standardowego profilu stalowego.
Podczas montażu na pojeździe z reguły nie ma różnicy między obydwoma profilami, gdyż producenci przewidują i wariant rury stalowej i profilu aluminiowego. Stopy montażowe są zbudowane prawie identycznie.
W bagażnikach z profili rury stalowej jest ograniczona do powierzchni między stopami podporowymi. Punkty mocujące takie jak pałąki czy klamry nie mogą być montowane po zewnętrznej stronie stóp podporowych!
Natomiast przy profilach aluminiowych i montażu na rowek teowy z adapterem można wykorzystać do mocowania całą szerokość belki.
Bagażnik dachowy podczas testu
w tunelu aerodynamicznym
Klienci coraz częściej skarżą się na głośny szum powodowany przez bagażnik dachowy, a ponadto w czasach wysokich cen paliw każdy kierowca chciałby zaoszczędzić, na ile jest to tylko możliwe. Obydwa te punkty często są odbierane jako wada bagażników dachowych.
Jednak firma Yakima zaprojektowała bagażnik dachowy, który zgodnie z jej deklaracjami jest pierwszym naprawdę cichym, demontowalnym bagażnikiem dachowym na rynku. Profil belki przypominający skrzydło to rezultat wielu godzin skrupulatnych badań i testów w tunelu aerodynamicznym i w ruchu drogowym.
Uzyskany w ten sposób aerodynamiczny kształt pozwala znacznie zmniejszyć opór powietrza. Testy z nieobciążonym bagażnikiem udowodniły, że Whispbar odznacza się oporem powietrza o 40-70% niższym niż porównywalne produkty konkurencji. Rezultatem jest nie tylko mniejszy szum powietrza, ale także niższe zużycie paliwa.
Rowek teowy to rowek wzdłuż belki bagażnika dachowego. Z reguły mają go bagażniki dachowe z profili aluminiowych.
Przy użyciu adapterów do rowków teowych można na nich jeszcze bezpiecznej mocować np. boksy dachowe czy bagażniki na rowery.
Grubość belki to inaczej wymiary przekroju poprzecznego belki bagażnika. Zdjęcie po prawej stronie przedstawia bagażnik dachowy z rowkiem teowym w formie profilu aluminiowego o grubości belki 80 x 35 mm.