Ze względu na zwiększoną liczbę zamówień czas dostawy może się wydłużyć o dwa do trzech dni roboczych. Przepraszamy za niedogodności.
  • Szybka i tania przesyłka
  • Prawo do zwrotu towaru w ciągu 4 tygodni
  • NUMER 1 w dziedzinie haków holowniczych
Menu

Haki holownicze do kamperów – od 2.600 zł

Każdy, kto chce podróżować, i przy tym nie być „uwiązanym” w danym miejscu, coraz częściej zwraca się w kierunku samochodów kempingowych. Oferuje on praktycznie każdy rodzaj komfortu na kompaktowej przestrzeni i może być dostosowany do potrzeb urlopowicza.

Niezależnie od tego, czy wybierzemy furgon, który przypomina raczej typowy niewielki samochód dostawczy niż pojazd z sypialnią nad kabiną kierowcy, czy też seryjny samochód typu kamper van jako częściowo zintegrowany kamper z kabiną kierowcy i częścią mieszkalną lub też w pełni zintegrowany, luksusowy kamper bez osobnej kabiny kierowcy – każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli planujemy ekspedycję w regiony poza utartym szlakiem, dostępne są nawet kampery na bazie samochodu terenowego lub pojazdów ciężarowych z napędem na cztery koła, jak choćby Woelcke, Mercedes Zetros lub EarthRoamer z USA.

Zawartość

Kamper z bagażnikiem na rowery

1. Hak holowniczy do samochodu kempingowego | Złóż zapytanie teraz

Jeśli wzbudziliśmy Państwa zainteresowanie, prosimy o jak najdokładniejsze wypełnienie poniższego formularza, abyśmy mogli przedstawić Państwu odpowiednią ofertę haka holowniczego do samochodów kempingowych. Jeśli są Państwo zainteresowani montażem, proszę zaznaczyć to w polu komentarza.

Dane osobowe

 

Parametry pojazdu

 

Informacje dotyczące przedłużenia ramy (jeśli występuje)

Przesyłanie obrazu

Prosimy o przesłanie nam następujących informacji/dokumentów

  • Zdjęcie 1: Strona pasażera — koniec oryginalnej ramy (tuż za osią)
  • Zdjęcie 2: Strona kierowcy — koniec oryginalnej ramy (tuż za osią)
  • Rysunek 3: Koniec przedłużenia ramy (jeżeli występuje) lub widok zderzaka z boku
  • Zdjęcie 4: Cechy szczególne (np. wsporniki podnoszące, zbiornik na ścieki itp.)
  • Rysunek 5: Zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu

Zdjęcie 1 (wzór):
Koniec ramy oryginalnej po prawej stronie

Zdjęcie 2 (wzór):
Koniec ramy oryginalnej po lewej stronie

Zdjęcie 3 (wzór):
Koniec przedłużenia ramy

Zdjęcie 4 (wzór):
Cechy szczególne

Do Państwa oferty

Pola oznaczone symbolem * są obowiązkowe.

2. Montaż haka holowniczego – ceny

Otrzymujemy wiele zapytań od klientów, którzy chcą zmodernizować swój samochód kempingowy za pomocą haka holowniczego. W związku z tym zadawane są najczęściej następujące pytania:

  • Ile kosztuje hak holowniczy?
  • Czy zajmujecie się również montażem?
  • Ile kosztuje montaż?

Na te pytania nie da się odpowiedzieć tak łatwo w przypadku pojazdów kempingowych, jak w przypadku samochodów osobowych. Wynika to z dużej liczby wariantów nadwozia i wyposażenia, które są dostępne dla pojazdów kempingowych. Firma Rameder sprzedaje haki holownicze do pojazdów kempingowych w cenie już od Na cenę montażu duży wpływ ma złożoność prac do wykonania. Całość przedstawiliśmy na podstawie przykładowego rachunku opartego na typowym kamperze.

Pojazd kempingowy | KNAUS VAN TI

  • Hak holowniczy 2427,00 zł
  • + zestaw podpór ukośnych do Alko Chassis 821,00 zł
  • + zestaw elektryczny 13-biegunowy Top Tronic 660,00 zł
  • + koszty wysyłki 58,49 zł

Łączne koszty

3966,49 zł

wszystkie ceny zawierają 16% VAT

3. Sprzedajemy haki holownicze firmy BOSStow & Linnepe!

Sami nie produkujemy haków holowniczych do pojazdów kempingowych, ale dostarczamy je gwarantując wsparcie techniczne i bezkonkurencyjnie korzystne warunki, jeśli chodzi o czas i koszty dostawy. W tym celu współpracujemy z dwoma partnerami, którymi są międzynarodowymi liderami w dziedzinie haków holowniczych i rozwiązań transportowych dla pojazdów kempingowych. Sprzedajemy na przykład haki holownicze do samochodów kempingowych firmy BOSStow z Augustfehn (Dolna Saksonia). W ciągu ostatnich 20 lat zapracowała ona na świetną opinię i produkuje haki holownicze pasujące do większości pojazdów kempingowych. Firma LINNEPE Anhängerkupplungen z siedzibą w Ennepetal (Nadrenia Północna-Westfalia) ma ponad 50 lat doświadczenia ze specjalistycznymi hakami holowniczymi do pojazdów kempingowych i ma również bardzo dobrą opinię w branży. Firma Rameder dzięki swojej wiedzy specjalistycznej oferuje optymalne wsparcie. Od procesu składania zamówień po obsługę ważnych pytań lub nawet pytań dotyczących samego montażu – nasz dobrze wyszkolony zespół z przyjemnością udzieli Państwu wyczerpujących porad.

4. O czym należy pamiętać w przypadku zakupu haku holowniczego?

Rzeczywiście, jako lider rynku w dystrybucji haków holowniczych oferujemy szeroką gamę haków holowniczych do pojazdów kempingowych. Zasadniczo przy zakupie i montażu haka holowniczego do pojazdu kempingowego różnice między samochodami osobowymi lub SUV-ami a pojazdami kempingowymi są niewielkie. Należy z pewnością uwzględnić współczynnik wytrzymałości zmęczeniowej sprzęgu przyczepowego. Podany jest on na tabliczce znamionowej haka holowniczego. Jeżeli na tabliczce podano dwa współczynniki wytrzymałości zmęczeniowej sprzęgu przyczepowego, wówczas dla wszystkich obliczeń należy skorzystać z niższej wartości. Współczynnik wytrzymałości zmęczeniowej sprzęgu przyczepowego to w końcu główna wartość w przypadku wytrzymałości haków holowniczych: określa on wytrzymałość zmęczeniową urządzenia w kilonewtonach (kN). Decyduje zatem o tym, czy sprzęg będzie rzeczywiście wystarczająco stabilny i czy będzie nadawać się na długą podróż w trakcie urlopu.

Obok współczynnika wytrzymałości zmęczeniowej sprzęgu przyczepowego należy podczas montażu haka holowniczego uwzględnić masę łączną pojazdu oraz dopuszczalną masę holowanej przyczepy. Każdorazowo dopuszczalną masę holowanej przyczepy i maksymalną możliwą masę całkowitą można po prostu sprawdzić w dokumentach pojazdu. W razie potrzeby można zwrócić się do naszego działu wsparcia technicznego i zapytać, czy hak holowniczy jest odpowiedni do żądanego zastosowania. Producenci pojazdów kempingowych udzielają informacji, czy montaż haka holowniczego jest w ogóle możliwy (u nas także można uzyskać te informacje). Większość samochodów kempingowych ma ramę nośną. Jeżeli Państwa pojazd kempingowy ma tylny występ, konieczne jest zamontowanie dodatkowego przedłużenia ramy. W wielu modelach jest ono już montowane fabrycznie. Należy jednak pod każdym względem sprawdzić jego nośność. Jeżeli wymiar nie będzie wystarczający, konieczna będzie wymiana przedłużenia ramy. Właściwy montaż haka holowniczego i zestawu elektrycznego nie jest poza tym bardziej skomplikowany niż w przypadku samochodu osobowego.

5. Jako rodzaje pojazdów kempingowych są dostępne na rynku?

Pojazdy kempingowe – zależnie od wymagań właścicieli – mogą być bardzo bogato wyposażone. Niemniej jednak w pewnych okolicznościach sensowne może być zainstalowanie również haka holowniczego. Dzięki niemu można przewozić rowery, łodzie, sprzęt sportowy, konie, a nawet motocykle i małe samochody, bez konieczności rezygnowania z przestrzeni mieszkalnej lub do przechowywania. Niezależnie od marki i modelu pojazdu kempingowego, który ostatecznie zostanie wybrany, hak holowniczy będzie prawie zawsze pasował do pojazdu. Pojazdy kempingowe są dostępne praktycznie w każdej kategorii cenowej i w niezliczonych wariantach wyposażenia czy też rozmiarach – a prawie każdy pojazd może być wyposażony w hak holowniczy.

  • Adria
  • Ahorn
  • Bela
  • bimobil
  • Bürstner
  • Capron
  • Carado
  • Carthago
  • Challenger
  • Chausson
  • CI International Riviera
  • Concorde
  • Dethleffs
  • Elnagh
  • Eura Mobil
  • Forster
  • Frankia
  • Giottiline PLA
  • Glücksmobil
  • Heku
  • Hobby
  • Hymer
  • Joint
  • Karmann Mobil
  • Knaus
  • la strada
  • Laika
  • LMC
  • Lord Münsterland Caravan
  • McLoius
  • Miller
  • Mobilvetta
  • Morelo
  • Niesmann + Bischoff
  • nobelart
  • Orangecamp
  • PhoeniX
  • Pilote
  • Pössl
  • Rimor
  • Rollerteam Granduca
  • Sun Living
  • Sunlight
  • T.E.C.
  • VARIOmobil
  • Völkner
  • Weinsberg
  • Westfalia

6. Masa całkowita samochodu kempingowego | Warto wiedzieć

Jednak zanim wyruszą Państwo na wakacje, powinni Państwo w każdym przypadku znać także przepisy dotyczące obsługi zestawu pojazdów w rozmiarach XXL. Zasady te różnią się w poszczególnych krajach europejskich, nawet jeśli te różnice są niewielkie. W Polsce obowiązują następujące zasady: zespoły pojazdów z przyczepami o masie całkowitej poniżej 3,5 tony mogą poruszać się z prędkością maksymalnie 70 km/h (80 km/h na drodze dwujezdniowej) w terenie niezabudowanym i z prędkością 80 km/h na drogach ekspresowych. Jeśli zespół pojazdów ma masę większą niż 3,5 tony, prawo obowiązujące w Polsce zakazuje korzystania z lewego pasa ruchu na autostradach trzypasmowych. Ponadto nie jest dozwolone parkowanie na chodniku, jeśli zespół pojazdów ma masę większą niż 2,8 tony. Przy połączeniu pojazdu kempingowego i przyczepy te górne granice są zwykle przekraczane, ponieważ już sam pojazd ciągnący jest często zbyt ciężki. Znamy kwestie prawne i chętnie pomożemy Państwu również w tym zakresie. To, czego nie możemy oczywiście wyjaśnić, to bardzo ważne pytanie, czy na wybranym przez Państwa terenie jest wystarczająco dużo miejsca na parkowanie i manewrowanie przyczepą kempingową.

Ponieważ Państwa pojazd kempingowy jest już razem z nadwoziem, wyposażeniem, bagażem i pasażerami dość ciężki, ważna jest również znajomość nacisku na oś i masy użytkowej pojazdu ciągnącego. Przez nacisk na oś rozumie się masę, która spoczywa zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Dopuszczalna masa jest podana w dokumentach pojazdu w punkcie 16 lub w polach 7.1, 7.2 i 7.3 jako „Technicznie dopuszczalny maksymalny nacisk na oś” lub „Masa na grupę osi w kg”. Z reguły dopuszczalny nacisk na oś podany jest również w instrukcji obsługi lub na tabliczce znamionowej, na przykład w komorze silnika lub w przestrzeni drzwi pasażera. Najlepszym sposobem na określenie nacisku na oś jest wjechanie na wagę najpierw tylko osią przednią, a następnie tylko osią tylną. W praktyce jest to najłatwiejsze do wykonania na dużych wagach, np. na składowiskach odpadów. Masa użytkowa jest różnicą między masą własną a dopuszczalną masą całkowitą, tzn. w rzeczywistości odpowiada ona ładowności. Poza tym: Części domontowywane do pojazdu są również uważane za ładunek.

Jednak to, ile masy na przyczepę można przyłączyć do przyczepy, zależy w dużej mierze od tego, czy przyczepa ma własny hamulec, czy też nie. Dopuszczalna masa holowanej przyczepy z hamulcem podana jest w dokumentach pojazdu w punkcie 28 lub w nowszym świadectwie rejestracji część 1 jako „Technicznie dopuszczalna masa holowanej przyczepy w kg” w polu O.1. Dopuszczalna masa holowanej przyczepy bez hamulca“ podana jest w punkcie 29 dokumentu pojazdu lub w polu O.2 dowodu rejestracyjnego część I. Zasadniczo przepisy dotyczące pojazdów kempingowych i przyczep odpowiadają przepisom stosowanym w odniesieniu do zespołów pojazdów składających się z samochodów osobowych i przyczep. Dlatego też decydujące znaczenie mają wymiary i masa pojazdu oraz przyczepy, jak również maksymalne obciążenie osi i wyposażenia przyczepy. Kluczowymi pytaniami są: czy eksploatacja pojazdu z przyczepą jest możliwa tak, jak życzy sobie tego klient? Czy mamy odpowiedni hak holowniczy? Dokumenty pojazdu, karta danych producenta, nasz dokument „Zapytanie dot. pojazdu kempingowego” oraz nasz dział pomocy technicznej pomogą odpowiedzieć na te pytania.